دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از افزایش گرایش معتادان استان از مواد صنعتی به سنتی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 12 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی شمشیری، با اشاره به گرایش مجدد معتادان به مواد سنتی گفت: شواهد مختلف از جمله نوع کشفیات که عمدتا مواد سنتی است نشان می‌دهد جامعه معتادان استان به سمت مصرف مواد سنتی سوق پیدا کرده‌اند.

وی افزود: در گذشته در مقطعی شاهد گرایش معتادان به استفاده از مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه بودیم، این گرایش به حدی بود که شیشه به دومین ماده مخدر پرمصرف بعد از تریاک تبدیل شده بود، اما این روند معکوس شده و در حال حاضر شاهد گرایش به سمت مصرف مواد سنتی هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتیاد چه مصرف مواد صنعتی باشد و چه سنتی بلای خانمان سوز است، گفت: اعتیاد معضل وحشتناکی است و تفاوتی ندارد که مصرف کننده مواد سنتی مصرف کند یا صنعتی، اما با توجه به اثرات به شدت زیانبار مواد صنعتی ترجیح بر مصرف مواد سنتی است.

وی افزود: استفاده از مواد مخدر صنعتی در مدت کوتاهی فرد معتاد را از پای درآورده و امکان ترک و خروج از آن بسیار دشوار است.

شمشیری خاطرنشان کرد: در بسیاری موارد نیز مصرف بسیار مواد مخدر صنعتی می‌تواند فرد معتاد را به جنون کشیده و راهی تیمارستان کند، درحالیکه مصرف مواد مخدر سنتی به نسبت صنعتی با عوارض کمتری همراه است و می‌توان به ترک اعتیاد فرد امیدوار بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: درحال حاضر شواهد ما از نظر کشفیات صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف به سمت مواد سنتی گرایش دارد و مصرف شیشه از رتبه دوم به رتبه های پایین‌تر رسیده است.

وی افزود: همچنین خوشبختانه با توجه به تلاش‌های صورت گرفته و فرهنگ سازی انجام شده در بحث معضل اعتیاد، شاهد سیر کاهشی نرخ رشد اعتیاد در استان هستیم و امسال یک درصد کاهش نرخ رشد اعتیاد در استان را داشتیم.

شمشیری تصریح کرد: خوشبختانه مسئولین استان با همدلی پای کار هستند و طی سال جاری بیش از 200 مکان تولید و عرضه مواد مخدر در استان پلمب شده است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار